
Yngre kvinder dyrker for lidt motion, og det ønsker DGI at ændre på med en kampagne, der styrker idrætsdeltagelsen gennem kropspositive budskaber.
Services
Insights / Personas Corporate naming Brand story Key messaging Visual identity Brand film Brand positioningUdfordring
Studier fra Idrættens Analyseinstitut viser, at idrætsdeltagelsen blandt kvinder i alderen 16-40 år falder – på trods af, at kvinderne faktisk gerne vil være mere aktive. Det kan både få personlige og samfundsmæssige konsekvenser. Derfor har DGI Østjylland bedt Pravda om hjælp til en oplysningskampagne i samarbejde med Aarhus Kommune, Lokale- og Anlægsfonden og en række idrætsforeninger, der bidrager med konkrete aktivitetstilbud henvendt til målgruppen.
Løsning
DGI ønskede, at oplysningskampagnen skulle tage afsæt i Sport Englands succesfulde kampagne ’This Girl Can’. Med udgangspunkt i budskabet om styrke og gejst har vi udviklet konceptet ’Jeg gør det’, der fortæller historierne om alle dem, som løber, selvom det regner, og hopper i badedragten, selvom den strammer. Dem, der gør det – og nyder det.
Foruden kreativt koncept består kampagnen bl.a. af udarbejdelsen af en kampagnefilm, materialer til sociale medier, flyers til foreninger og content til kampagens landing page, hvor besøgende kan gå på opdagelse i idrætstilbud i deres lokalområde. Alle materialerne er udarbejdet på baggrund af indsigter fra kvalitative interviews og fokusgrupper, for at sikre at budskaberne rammer plet hos målgrupperne.










Marlene Teressa Lauridsen”Kampagnen tager udgangspunkt i helt almindelige kvinder som modspil til typiske reklameidealer. Den er et opgør med urealistiske og perfekte billeder, som ellers fylder meget på sociale medier.”