2018
Aarhus Kommune
Branding

Aarhus City Branding

Back to overview

For at promovere Aarhus indkapslede vi byens mange verdensklasse tilbud til virksomheder og rejsende i en city brand bog.

Services

Kreativt koncept Design og layout Illustrationer Budskaber

Udfordring

Som Danmarks næststørste by har Aarhus mange tilbud i verdensklasse til både forretning og fornøjelse.

For at indkapsle byens fantastiske tilbud havde borgmesterafdelingen under Forretningsudvikling brug for en appellerende og overbevisende historie om Aarhus.

En historie i form af en city brand bog i lommestørrelse, som offentlige og private institutioner kunne uddele for at formidle en ensartet fortælling, når de skulle skabe nye relationer på tværs af kulturer og virksomheder.

Løsning

Baseret på tilbagevendende attraktioner i runde forme, der findes i hele Aarhus, skabte vi et visuelt design, hvor cirkler spiller en nøglerolle – hvilket afspejler en by, der virkelig er ‘godt afrundet’.

Fra det ikoniske vartegn ‘Your Rainbow Panorama’ af Olafur Eliasson til byens stærke fokus på cirkulær økonomi.

De fleste billeder i brandbogen kommer fra profiler på sociale medier, hvorfor der gives kredit til byens lokale borgere. På den måde spiller befolkningen i Aarhus en nøglerolle i fortællingen af ​​deres byhistorier.

Alle elsker NY, og London er ON - men hvad adskiller Aarhus som destination?
De runde former, der findes i hele Aarhus, samles for at danne den røde tråd i historien om en by, der virkelig er 'godt afrundet'.
Bogen har et digitalt touch gennem links til YouTube, hashtags og Google-tip.

“For mig repræsenterer cirklerne hjertet og sjælen i Aarhus – fra berømte vartegn som Your Rainbow Panorama, Den Uendelige Bro og Dome of Visions til byens sammenhængskraft, holistiske tilgang og cirkulære tænkning.”

Mads Elmelund Senior Designer Pravda

Branding Means Business

Brand Business

Home of Business Brands®