2018
Aarhus Kommune
Branding

Aarhus City Branding

Back to overview

For at promovere Aarhus indkapslede vi byens mange verdensklasse tilbud til virksomheder og rejsende i en city brand bog.

Services

Kreativt koncept Design og layout Illustrationer Budskaber

Udfordring

Som Danmarks næststørste by har Aarhus mange tilbud i verdensklasse til både forretning og fornøjelse.

For at indkapsle byens fantastiske tilbud havde borgmesterafdelingen under Forretningsudvikling brug for en appellerende og overbevisende historie om Aarhus.

En historie i form af en city brand bog i lommestørrelse, som offentlige og private institutioner kunne uddele for at formidle en ensartet fortælling, når de skulle skabe nye relationer på tværs af kulturer og virksomheder.

Løsning

Baseret på tilbagevendende attraktioner i runde forme, der findes i hele Aarhus, skabte vi et visuelt design, hvor cirkler spiller en nøglerolle – hvilket afspejler en by, der virkelig er ‘godt afrundet’.

Fra det ikoniske vartegn ‘Your Rainbow Panorama’ af Olafur Eliasson til byens stærke fokus på cirkulær økonomi.

De fleste billeder i brandbogen kommer fra profiler på sociale medier, hvorfor der gives kredit til byens lokale borgere. På den måde spiller befolkningen i Aarhus en nøglerolle i fortællingen af ​​deres byhistorier.

Alle elsker NY, og London er ON - men hvad adskiller Aarhus som destination?
De runde former, der findes i hele Aarhus, samles for at danne den røde tråd i historien om en by, der virkelig er 'godt afrundet'.
Bogen har et digitalt touch gennem links til YouTube, hashtags og Google-tip.

“For mig repræsenterer cirklerne hjertet og sjælen i Aarhus – fra berømte vartegn som Your Rainbow Panorama, Den Uendelige Bro og Dome of Visions til byens sammenhængskraft, holistiske tilgang og cirkulære tænkning.”

Mads Elmelund Senior Designer Pravda